A vállalkozási hajlandóság elemzése a kiskereskedelmi és vendéglátó vállalkozások példáján a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben

Szerzők

  • Péter Erzsébet PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa
  • Fehérvölgyi Beáta PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa
  • Birkner Zoltán PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.23.2.1241

Kulcsszavak:

Balaton, kiskereskedelem, vendéglátás, átalakulás, vállalkozások

Absztrakt

A gazdaságban az elmúlt évtizedekben végbemenő szerkezeti átalakulásból és az üdülési szokások megváltozásának hatásaiból kiindulva a mai vállalkozók motivációit, problémáit és piacmegtartó erejét tárja fel a tanulmány. A mikro, kis- és középvállalkozói réteg jellemzőinek feltérképezése során arra kerestük a választ, hogy a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben jelen lévő gazdaságszociológiai folyamatok hogyan befolyásolják sikerességüket. A turisztikai desztináció fejlődését, az életminőség javítását és a balatoni identitás növelését segíthetik a vállalkozások önfoglalkoztatással, munkahelyteremtéssel. Ehhez azonban nélkülözhetetlen a térségi összefogás és az itt élők együttműködése.

Szerző életrajzok

Péter Erzsébet , PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa

egyetemi adjunktus

Fehérvölgyi Beáta , PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa

egyetemi tanársegéd

Birkner Zoltán , PE GTK Nagykanizsai Kampusz, Nagykanizsa

egyetemi tanársegéd

##submission.downloads##

Megjelent

2009-06-01

Hogyan kell idézni

Péter, E., Fehérvölgyi, B. és Birkner, Z. (2009) „A vállalkozási hajlandóság elemzése a kiskereskedelmi és vendéglátó vállalkozások példáján a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben”, Tér és Társadalom, 23(2), o. 171–191. doi: 10.17649/TET.23.2.1241.

Folyóirat szám

Rovat

Gyors ténykép