The Traffic Habits of the Population of Microregion Krasznokvajda
DOI:
https://doi.org/10.17649/TET.23.4.1279Keywords:
Cserehát, közlekedésföldrajz, térségi elérhetőség, falugondnoki szolgálatAbstract
Hazánk periférikus térségeiben a rendszerváltozást megelőző évtizedekben – ha meglehetősen szerény mértékben is –, de elfogadhatóak voltak az életkörülmények, és nem voltak kirívóan nagy területi különbségek. Azonban ez a csekély anyagi biztonság a rendszerváltozást követő években szerte-foszlott, az ország térszerkezete pedig alapvetően átalakult. Krasznokvajda mikrotérsége azonban már sokkal korábban, még a trianoni határváltozás következtében süllyedt tartósan abba a depressziós állapotba, amelyből azóta sem sikerült kilábalnia. A térség tömegközlekedési ellátottsága magán viseli az elmaradottság jegyeit, amelynek feltárása, bemutatása és elemzése képezi a tanulmánynak a tárgyát.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors wishing to publish in the journal accept the terms and conditions detailed in the LICENSING TERMS.